Waar ben ik trots op?

Meer omzet dinercheque

dinercheque-actiesEen leuk en succesvol project was het opzetten van acties met restauranthouders bij VVV Nederland. Idee: restaurants geven klanten die met een dinercheque betalen een extraatje. Gratis flesje wijn of korting 2de menu. Door hen te enthousiasmeren en eveneens te zorgen voor goede online communicatie van de acties deden er steeds meer restaurants mee en verkochten wij meer dinercheques. Van gemiddeld 3 restaurants per maand die een actie organiseerden gingen we naar 40 deelnemende restaurants, + 1233%. Bovendien steeg ook het aantal acceptanten door deze promotieacties van ± 1800 naar 2000 restaurants. Gevolg van de stijgende deelname aan acties was dat er ook binnen het CMS een functionaliteit voor de invoer van acties door participanten moest komen. In samenwerking met onze technische partij heb ik deze nieuwe functie ontwikkeld. De naam van de Nationale Dinercheque is overigens later vervangen door VVV Dinercheque.VVV-bon-Logo

Omzet zakelijke webshop verhogen

Er was geen extra Adwords budget, toch moest de omzet in de zakelijke webshop voor cadeaubonnen omhoog. Door slim de eigen online kanalen (www.vvv.nl) te gebruiken en  (gratis) publishers campagnes (banners) te laten draaien, zijn we hierin geslaagd. De omzet vanuit dit kanaal steeg met 95,63 %! Het aantal transacties is met 74,86 % gestegen en het conversie percentage van e-commerce met 41,06 %

cadeau-envelop-zonnetjeEen ander initiatief dat ik nam was de invoering van het ‘zorgzonnetje’ en de bijbehorende envelop ‘in het zonnetje’. Rond de dag van de zorg zetten we onze communicatie in op het geven van een cadeaubon aan iemand die je graag in het zonnetje wilt zetten vanwege speciale verdiensten. Ook dit initiatief zorgde voor extra omzet.

Re-design website dinercheque

Bij een nieuwe website voor de dinercheque was ik verantwoordelijk voor migratie van de content naar de nieuwe omgeving. Om te voldoen aan onze wensen moesten er ook een aantal aanpassingen gedaan worden aan het Sitecore systeem. Hiervoor was ik sparringpartner met de webontwikkelaar.

Magento webshop cadeaubonnen

Het gebruikte systeem voor zakelijke bestellingen van cadeaubonnen was hopeloos verouderd. Daarom werd er gekozen voor een nieuw systeem: Magento.  Als webredacteur/online marketeer was ik degene die vanaf de start heeft meegewerkt aan de contentmigratie, vormgeving, en inrichting van het systeem. Ook zorgde ik voor de transactionele mails en schreef ik handleidingen voor het beheer van content in Magento door collega’s.

Mij mailen of bellen? Op de contactpagina vindt u mijn gegevens.