Wat voor kennis en ervaring breng ik mee?

Organiseren én uitvoeren!

“Online communicatie aan de hand van de contentstrategie? Dit is eigenlijk niets anders dan het volgen van een plan waarbij je definieert wat je wanneer, voor wie, en via welk kanaal (waar) wilt communiceren. De onderliggende basis hiervoor zijn uiteraard de visie, missie en strategische doelen van de organisatie.”

En hierin maak ik het verschil. Ik stel de juiste vragen en formuleer samen met mijn collega’s de antwoorden. En dan… ga ik aan de slag met de uitvoering. Ik vind het laten wapperen van mijn ‘webhandjes’ namelijk even leuk als het organisatorisch bezig zijn. Een doener die houdt van afwisseling in het werk en van vele markten thuis is dus.

Enthousiaste sparringpartner

Brainstormen over nieuwe producten, kansen, acties en ontwikkelingen vind ik super leuk. Ik kom regelmatig met creatieve ideeën. Mijn kracht zit ‘m echter ook in het kunnen vertalen van abstracte ideeën en plannen naar concrete actiepunten.  Of ik lever op basis van mijn kennis argumenten aan waarom iets wel of niet goed zal werken. In die zin ben ik een betrokken en waardevol lid van een team. Welke rollen ik als webredacteur graag op me neem leest u bij wie ben ik.

Resultaatgericht

Het beheren van content (met verschillende content managementsystemen) gaat me goed af.  En hoewel ik absoluut geen statistieken- of cijferfreak ben, vind ik het wel belangrijk om met behulp van Google Analytics de resultaten van een actie te checken. Want of ik nu voor een commerciëel bedrijf of non-profit organisatie werk, ik wil wel graag zien of wat we doen zinvol is en resultaat oplevert. Mijn ervaring met online marketing helpt hierbij.

Kennis en ervaring

webredactie:

  • (her)schrijven, redigeren, verzamelen van artikelen en webteksten (seo-proof)
  • verrijken van teksten met links, tags, metadata en gerelateerde content
  • beeldbewerking en creatie
  • tekst en beeld verzorgen voor nieuwsbrieven, social media en websites
  • schrijven van handleidingen en maken van trainingsmateriaal

systemen en programma’s waar ik mee werk:

  • Umbraco
  • Tripolis
  • Drupal
  • Magento
  • CS Cart
  • Sitecore
  • WordPress
  • MailChimp
  • Silverstripe
  • Joomla
  • Adobe Photoshop
  • Google Analytics
  • MS Office
  • Archie CRM
  • Social media

projectcoördinatie:

  • opzetten van contentkalender
  • planning maken en bewaken van projecten
  • bewaken van de huisstijl en ‘tone of voice’
  • usability tests uitvoeren voor nieuwe applicaties of websites
  • schakelen met externe bureau’s (reclamebureaus) en technische partijen

adviseren, contentmanagement en meer…

  • advies geven over zoekmachine optimalisatie
  • banners of andere vormgevingsklussen uitvoeren met Photoshop
  • creatieve ideeën aandragen en meedenken over acties
  • instructie, workshops en training geven
  • Google Analytics en Google Webmastertools/Console
  • analyse en rapportage webstatistieken
  • goed in het contact, b2b en b2c en in staat mensen te enthousiasmeren
  • ervaring in gebruik van veel verschillende cms-en (content management systemen)

Mijn kennis heb ik verworven in de praktijk en door het volgen van opleidingen en cursussen, het lezen van white-papers, volgen van webinars en door zelfstudie.

LinkedIn-profiel van Lonneke De Roovere weergevenProfiel van Lonneke De Roovere weergeven